Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí

Distanční výuka očima dětí

Školní rok se přehoupl do druhé poloviny a většina žáků zůstává doma na distanční výuce. Děti ji poznaly už vloni, takže s ní mají zkušenosti. Udělaly jsme tedy malý průzkum: ,,Jak se dívají na on-line výuku žáci 3. – 5. tříd?“
V první otázce nás zajímalo, kde mají vlastně nyní svoji třídu. A zjistily jsme, že se učí prakticky v celém bytě (či domě), nejčastěji v obýváku, pokojíku a kuchyni. Mezi odpověďmi byla i ložnice, což nám přišlo velice mazané.
A co dětem během výuky na dálku chybí? Samozřejmě kamarádi, kontakt s paní učitelkou, pomoc od paní asistentky, legrace, kroužky, výchovy (zvláště pak tělocvik), názorné pomůcky k učivu, velká tabule, školní akce, atmosféra třídy. Mezi nedostatky zařadili žáci i to, že se paní učitelky občas ,,zaseknou“. Má tedy distanční výuka nějaké výhody? Děti jich našly plno. Vítají méně vyučovacích hodin a domácí kuchyni od maminky. Odpadá jim brzké ranní vstávání i cesta do školy, když zrovna mrzne. Je také prima, že nemusí nosit při výuce roušku. Někteří ocenili možnost naučit se více pracovat s počítačem. Pochvalovali si, že pokud něco nemají, prostě si pro tu věc dojdou. Výhodou je také možnost vidět se se spolužáky, kteří onemocněli, a více volného času na četbu, koníčky, rodinu. Žák 3. třídy dokonce nezapomněl vyzdvihnout klady své měkké židle. (Ano, i pracovní místo je důležité). Ať byly odpovědi od dětí stejné, nebo různé, jedno měly společné - drtivá většina žáků by se do školy hned vrátila. Velice trefně to na závěr shrnul jeden z páťáků: ,,Ze začátku jsem viděl v on-line výuce spoustu výhod, ale teď už jich je jen pár. A navíc nejsou tolik důležité. I když se můžu učit v pyžamu, stejně bych se hrozně rád vrátil zase do školy.“   To my také!

                                                                        tř. učitelky 3. - 5. třídy

Dvůr Králové nad Labem Královehradecký kraj Evropský sociální fond v ČR | Investice do rozvoje vzdělávání NAEP Kralovedvorsko