Na našem webu používáme cookies.
Některé z nich jsou k fungování stránek nezbytné, ale o těch ostatních můžete rozhodnout sami.
OID - E10008279
Chceme zlepšit jazykové dovednosti učitelů a studentů. Budeme více vědět o zemích (do kterých chceme cestovat) tím, že budeme hledat společné historické události, a také lépe poznáme naši historii. Abychom mohli o těchto událostech hovořit, musíme si rozšířit slovní zásobu v anglickém jazyce a zautomatizovat základní komunikační fráze. Kromě toho se také učíme vzájemnému respektu, poznávání odlišné kultury a povědomí o vlastní historii. Tento cíl je spojen s posilováním jazykových dovedností učitelů. Tuto kompetenci mohou posílit v některém z jazykových kurzů nebo setkáním (online nebo osobním) s dalšími učiteli z různých škol. Připravíme si konkrétní hodiny o historii ke sledování historických filmů v anglickém jazyce. Předpokládáme, že angličtina bude sázet na hlavní jazyk používaný pro komunikaci, ale můžeme použít i němčinu nebo ruštinu, protože je na naší škole také vyučujeme. Pracovat na něm budou i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, ale velmi jednoduchým způsobem.
Výsledky tohoto cíle se projeví ve srovnávacím testu na začátku aktivity a také na konci aktivity v hodnotícím dotazníku, kde žáci mohou pomocí sebehodnocení říci, jak se cítí. Výsledek bude znám na konci aktivity – uvažujeme o dvou letech, pokud se zaměříme konkrétně na dějepis. Jazykové dovednosti jsou rozvíjeny v průběhu celého projektu.
Provázanost cílů Erasmus+ se ŠVP
Komunikace v AJ, v cizích jazycích + Kultura
„Jazyky a historie nás spojují“ – rozvoj interkulturního povědomí a respektu k jiným kulturám
Zlepšení praktických jazykových dovedností, aktivní používání angličtiny a dalších evropských jazyků
Žák dosahuje stanovených jazykových kompetencí dle ŠVP, efektivně komunikuje v reálných situacích, motivuje se k dalšímu jazykovému vzdělávání.
Žák rozvíjí občanské a sociální kompetence, respektuje kulturní odlišnosti, aktivně komunikuje v cizím jazyce (kompetence sociální, občanské, komunikativní dle ŠVP).
Učitelé, kteří vyučují matematiku, biologii a zeměpis, absolvovali školení v rámci sítě European schoolnet. Vyučujeme tento předmět z disponibilních hodin a stále nám chybí zkušenosti s jeho implementací do školního vzdělávacího programu, integrací a prolínáním jednotlivých předmětů. Z tohoto důvodu je jedním z cílů STEM porovnat zkušenosti na různých školách a přizpůsobit výuku tohoto předmětu podmínkám školy. Tento cíl umožní nejen propojení různých předmětů, ale také posílení jazykové oblasti. Ve třídě si žáci mohou vytvořit předmětový slovník, který bude odpovídat jejich jazykové úrovni. Současná doba klade na žáky vyšší nároky, zejména v oblasti IT techniky - budeme využívat počítačové programy pro sledování problémových úloh. Zároveň lze zadávat různé úrovně úkolů. Spolu s uvedením probírané látky do reality učitelé vysvětlují význam samotné látky pro život a poskytují žákům okamžitou zpětnou vazbu.
Výsledek tohoto cíle bude dán úplnou implementací do školního vzdělávacího programu - tj. předpokladem je úplné zavedení předmětu od 2. stupně do 6. - 8. třídy. Současně budou vypracovány vzorové problémové úlohy. Kromě této výuky mohou učitelé přizvat k výuce i třídy z 1. stupně a ukázat žákům zajímavé pokusy, které budou plně propojeny se životem kolem nás. Další možností, kde můžeme vidět výsledky, jsou evaluační dotazníky - na začátku období a na konci projektu.
Provázání cílů Erasmus+ se ŠVP
STEM a digitální gramotnost
Uvedení a začlenění předmětu STEM do školního kurikula
Žák rozvíjí logické, analytické a tvořivé myšlení, využívá digitální technologie a poznatky z přírodních věd (kompetence k řešení problémů, digitální kompetence).
Každá škola se setkává s inkluzí. Kromě žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dyslexie, dysgrafie, ADHD a další) sem patří i žáci nadaní a mimořádně nadaní. S těmito žáky jsme začali pravidelně pracovat asi před 10 lety. Tato práce zahrnuje vyhledávání, identifikaci a práci s těmito žáky. Rádi bychom se podělili o své poznatky a naučili se něco více od jiných škol prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností se školami, které mají stejný zájem. Práce bude zaměřena na 1. stupeň ZŠ a na to, jak pokračovat ve vzdělávání těchto žáků na 2. stupni. Pokud se tato práce podaří, sníží se i počet žáků, kteří odcházejí na víceletá gymnázia. Ne všechny metody práce jsou vhodné pro každou školu, proto budeme vyhledávat a následně spolupracovat se školami, které podobné problémy řešily a podělí se o své zkušenosti.
Kdy očekáváte výsledky tohoto cíle?
Předpokládáme dvouletý dílčí projekt v této oblasti - od vyhledání školy s podobným zájmem, přes výměnu zkušeností a vzájemné návštěvy, během nichž budeme sdílet materiály, které používáme a jsou vhodné pro žáky. Zdá se nám vhodné zařadit tento cíl až po zlepšení jazykových kompetencí, což bude na začátku celého projektového období. Výsledky budou shrnuty na konci projektového období.
Provázanost cílů Erasmus+ se ŠVP
Podpora nadaných a aktivních žáků + Sport a zdravý životní styl
Podpora nadaných, mimořádně nadaných a aktivních žáků v primárním vzdělávání
Podpora zdravého životního stylu, fair-play a týmové spolupráce
Žák je motivován k dalšímu rozvoji, zapojuje se do náročnějších projektů, rozvíjí své individuální schopnosti a talent (kompetence k učení a personální rozvoj).
Žák si osvojuje návyky zdravého životního stylu, rozvíjí pohybové schopnosti, respektuje pravidla (vzdělávací oblast tělesná výchova, člověk a zdraví).
Cílem je podpořit a rozvíjet týmovou práci z hlediska plánování a stanovování cílů ve všech oblastech vzdělávacího procesu. Týmová práce učitelů i žáků je pro dosažení cílů velmi důležitá. Plánování výukových metod a hodnocení z pohledu učitele, společné plánování s žáky vždy s ohledem na jejich věk. Nejvíce se však týmová práce projevuje ve sportu, kde se učíme respektu, ohleduplnosti a pochopení individuality. Cíl bude také spojen se zdravým životním stylem a pochopením různých životních stylů. Učit žáky chápat odlišnosti jednotlivců a respektovat ostatní je jedním z důležitých aspektů výchovně-vzdělávacího procesu
Kdy očekáváte výsledky tohoto cíle?
Výsledky tohoto cíle budou k dispozici na konci každého projektového období. Při společné hře budou moci učitelé sledovat chování žáků vůči sobě navzájem, budou moci porovnat začátek a konec sledovaného období. Zpětnou vazbu o úspěšnosti tohoto cíle nám poskytne evaluační dotazník. Na konci tohoto dílčího projektu budou moci učitelé vyhodnotit týmovou práci, propojení jednotlivých předmětů, které budou pro realizaci nezbytné – tělesná výchova, informatika, biologie, občanská výchova a cizí jazyk.
Provázanost cílů Erasmus+ se ŠVP
Týmová spolupráce(prolínání všemi oblastmi)
Rozvoj týmové spolupráce mezi učiteli a žáky
Žák i učitelé rozvíjejí schopnost efektivní spolupráce, komunikace a řešení konfliktů (kompetence sociální a personální).