Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí

Návštěva v dánské škole Nordstjerneskolen v Helsinge

Ve dnech 11.3. – 15.3. žáci ze 7. až 9. tříd navštívili v rámci programu Erasmu + dánskou školu Nordstjerneskolen v Helsinge. Program byl pro žáky zajímavý a dále si můžete přečíst jejich postřehy. Návštěva byla reciproční a zaměřena na rozvoj jazykových kompetencí spojených se zeměpisem, biologii a fyzikou.

Nejvíce se mi v Helsinge líbilo úterý, který jsme začali návštěvou školy. Předváděli jsme své prezentace. Odpoledne jsme jeli na pláž, kde jsme pozorovali různé přírodní jevy. Hledali mušle, rozeznávali rostliny a po našem zábavném a promyšleném průzkumu jsme přišli na to, že když pustíte kámen tak spadne, a při většině pokusů se může dokonce i roztříštit. Navrátili jsme se do hotelu a den zakončili v bazénu a herně, což nás všechny potěšilo. Nejvíce se mi líbilo pozorování prezentací a společné bádání na pláži.

Tereza Síbrová

V úterý jsme se šli podívat do školy a odprezentovali naše práce. Ve středu jsme se jeli podívat do Kodaně. Ve čtvrtek jsme se učili s dánskými žáky a šlo nám to hodně dobře. V pátek jsme šli do trampolínového centra a do města Hillerod. Každý den jsme zakončili v bazénu a v herně, kde jsme hráli náš oblíbený stolní tenis. Můj nejlepší den byl asi pátek.

Tom Schwarzer

Jsem moc ráda za to, že jsem měla možnost se sem podívat. Velice mě překvapily některé maličkosti, ve kterých se Česko odlišuje od Dánska, ať už je to rozdílný přístup ke školství, nebo třeba to, jak tu většina lidí působí velmi mile. Nejvíce ze všech výletů se mi asi líbila návštěva Kodaně, kde jsme nejen poznávali krásy velkoměsta, ale i mnoho památek, jako třeba Nyhavn, nebo zámek Rosenborg. Ráda jsem objevovala zdejší krajinu a seznámila se s novými lidmi. Moc se mi tu líbilo a získala jsem určitě mnoho nových zkušeností, ať už z procvičování angličtiny, nebo z poznávání odlišné kultury přímořského státu.

Veronika Tesařová

Dánsko mě překvapilo v hodně věcech, ať už špatných, nebo dobrých, ale pobyt tady jsem si moc užila. Nejvíce se mi líbila návštěva pláže s mořem, která se nachází nedaleko od města, kde jsme byli ubytováni. Čas jsme zaplnili objevováním pláže, které jsme měli doplněné odbornými přírodovědnými komentáři o kamenech či mušlích a následnou krátkou, ale výstižnou přednáškou o řasách od našeho pana učitele. Někdo si nasbíral mušle na památku a někdo se jen kochal nadpozemskou krásou písku a výhledem na moře. Z pláže jsme sice odcházeli plní nových vědomostí, které se nám budou určitě někdy hodit, a třeba nám i někdy zachrání život, ale zato jsme nechali ve vlaku batůžek…který se ale naštěstí druhý den vrátil k majiteli.

Aneta Erbenová

Největší zážitek byl pro mě v Kodani, v části města jménem Christiana. Toto město ve městě je zvláštní v tom, že má svá vlastní pravidla a je tam povoleno kouření marihuany. Poté jsme se šli s dánskými spolužáky projet místním metrem. V dánské škole jsme mohli porovnat zdejší školní systém s naším. Šimon Mašin
Je těžké vybrat si zážitek, který se mi líbil ze všeho nejvíc, ale nejzajímavější bylo určitě město Christiana, které má svá vlastní pravidla a jsou tam věci, které člověk jednoduše na každém rohu nevidí. Taky jsem si užila výlet do Kodaně, což je podle mě hrozně hezké město s milými lidmi. Jsem také ráda, že jsem se do programu Erasmus+ dostala a mohla se podívat do Dánska, protože je to moc krásná země. Seznámila jsem se s novými lidmi a užila si tenhle týden naplno a na tuhle zkušenost budu s úsměvem vzpomínat.

Marie Bukovská

Škola v Helsinge má zajímavější způsob výuky než v ČR. Škola v Helsinge je až moc velká a plná lidí, které se chovají jinak, než jsme v ČR zvyklí. Na české poměry mají velmi vysoké ceny. Bydleli jsme ve velmi dobrém hotelu s hernou a bazénem.

Tom Plodík

Úterý
V úterý nás naši vrstevníci provedli po jejich škole a ukázali nám, že tam mají spoustu zajímavých věcí Součástí jejich školy je totiž bazén s tobogánem, knihovna, malá kantýna, venkovní hřiště a sportovní haly… Také jsme prezentovali naše práce. Večer se ještě někteří z nás šli koupat do bazénu nebo hrát ping pong.

Středa
Ve středu jsme brzy ráno vyrazili do Kodaně. Tam nás provedli naši vrstevníci, ukázali nám pevnost, městečko Christiania a spoustu dalších zajímavostí. Zajímavý zážitek byla i jízda metrem. Nesmělo samozřejmě chybět pořízení suvenýrů. Stejně jako každý den jsme se večer sešli v herně a hráli tam ping pong.

Čtvrtek
Ve čtvrtek jsme se účastnili výuky ve zdejší škole, byla to výuka zeměpisu, angličtiny a fyziky. Pro všechny z nás to byla velmi zajímavá zkušenost a moc jsme si to užili. Poté jsme se prošli po městě a vpodvečer někdo z nás šel do bazénu, sauny nebo hrát ping pong.

Pátek
V pátek ráno jsme se sešli v místní hale. Tam jsme si to všichni moc užili, všude totiž byly trampolíny a my jsme měli možnost na nich různě skákat. Po skákání jsme se vydali na místní vlakové nádraží, kde jsme nasedli na vlak do Hilerødu. V Hilerødu jsme si prošli zahradu paláce Frederiksborg a také jsme se prošli po jeho centru. Když jsme se vrátili z výletu někteří z nás si ještě zahráli ping pong nebo se šli koupat do bazénu. Ve všechny dny jsme měli v hotelu dobrou snídani. Bylo to tu moc fajn.

Martina Nedvědová

Ve středu brzo ráno jsme odjížděli do Kodaně s dánskými vrstevníky. Byli jsme se projít centrem Kodaně a také jsme navštívili čtvrť jménem Christiania a pevnost Kastellet. Využili jsme možnost nakoupit si dárky. Po náročném výletě jsme se vydali zpátky na hotel. Byli jsme plní zážitků, na které nezapomeneme. Jsem vděčná za to, že jsem se mohla účastnit zájezdu do Dánska. Skamarádila jsem se tam s děvčaty Siennou, Oliwiou, Linou, Dianou a s Jenni. I nadále s nimi budu udržovat kontakt prostřednictvím WhatsApp. Dánské království mě překvapilo svojí severskou jedinečností, čistým stylem architektury, kulinářstvím a specifickým školstvím. Nejvíce mi chutnaly místní pizzy, palačinky a dánské pečivo – sladké šneky z listového těsta. To byl pro mě kulinářský zážitek.

Elen Voňková

Byli jsme v tělocvičně určené na skákání na trampolínách. Byla zde možnost skákat do pěnových kostek, skákat z rampy do měkké žíněnky a skákat jen tak do měkkých matrací. Byli jsme také nakupovat dánské suvenýry, ale také suvenýry z obchodu s legem, a Tomáš si dokonce došel pro míč do fotbalového obchodu. A Mája si nechala vyrobit speciální lego figurku na památku s nápisem Erasmus 2024 Denmark.

Natálka Fröhlichová

Fotografie si můžete prohlédnout ve fotogalerii.