Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí

Ročníkové práce ve 3.A

Autor: Mgr. Jana Hronešová

I malé děti mohou napsat velkou práci. O tom jsme se přesvědčili v úterý 17. května. V tento den totiž proběhla první část prezentace ročníkových prací ve třetí třídě.

Ročníkové práce jsou vlastně slohové útvary, ve kterých děti zpracovávají dané téma prolínáním popisu, vypravování i úvahy. Jsou pravidelně zařazeny ve 3., 5. a 9. ročníku. Témata vyhlášená pro nejmladší spisovatele musela být samozřejmě blízká jejich osobě i věku. Nejvíce dětí psalo o domácím mazlíčkovi nebo o svých zálibách. Někteří žáci si vybrali charakteristiku rodiny. Jen dva se rozhodli seznámit nás s městem či obcí, kde žijí. Na jejich (mnohdy) první veřejné ústní vystoupení se přišli podívat rodiče, sourozenci i další příbuzní. A jak probíhalo? Nervozita zpočátku byla, ale postupně opadla. Hovořilo a četlo se vážně, humorně i poučně. Děti nás, posluchače, nechaly nahlédnout do svých rodin. Zde jsme se seznámili s rodinnými příslušníky a důležitými tradicemi rodiny. Dozvěděli jsme se, kvůli čemu se sourozenci doma hádají, ale také, kdy si pomohou. Zjistili jsme, že víkendové večery vypadají ve všech rodinách podobně, tedy - tatínek usne dříve než děti. Početná skupinka žáků nám představila zvířátko, které chovají. Mluvilo se o pejskovi, kočičce, morčátku a rybičkách. A i tady padlo pár užitečných informací. Překvapil nás pejsek reagující na povel ,,Hop na gauč!,,. Poznali jsme kočku, která nemá ráda zimu. Víme, jak správně vyčistit pelíšek morčeti a kontrolovat teplotu vody v akváriu. Pobavilo nás, že si občas zvířátka sama vyberou svého pána, jako štěňátko jedné žákyně. V tématu o zálibách se děti zamyslely nad koníčky, které je baví a věnují se jim s chutí. Nabídka byla pestrá. Ve třídě proběhla ,,osvětová přednáška,, o rybaření i s opravdovou udicí. Mimochodem, věděli jste, že nejdůležitější výbavou rybáře není ani tak prut jako trpělivost? (Tady mě napadá, že rybář má  konečně něco společného s učitelem.) Potom jsme se přenesli do světa hudby a jedna z dívek nám zahrála na kytaru. Poslední přednášející uzavřel prezentaci vypravováním, při němž byl znát jeho pěkný vztah k přírodě. Popis nocování pod širákem neměl chybu. Zvlášť nás rozesmála chybička, která se vloudila, a to žíněnka pod zády místo karimatky.
Odpoledne rychle uteklo a nikdo neměl pocit, že čas strávený se svými dětmi a jejich spolužáky byl zbytečný. Věřím, že stejně dobře se bude dařit i druhé skupince, která má prezentaci prací teprve před sebou.

Fotografie z prezentace ročníkových prací najdete ve fotogalerii.

 

Autor: Mgr. Jana Hronešová 

Dvůr Králové nad Labem Královehradecký kraj Evropský sociální fond v ČR | Investice do rozvoje vzdělávání NAEP Kralovedvorsko